תיקון עולם עכשיו!

זמן תיקון! במאמרו הידוע של בעל הסולם, הרב יהודה לייב הלוי אשלג, כותב המחבר על החשיבות הגדולה שבלימוד חכמת הקבלה בעת זו לכל אדם בעולם, ללא הבדל דת, גזע ומין. החשיבות עליה מדבר המחבר היא שבזכות חכמת הקבלה ניתן להגיע לתיקון העולם מעולם שבור חרב ומלא ייסורים לעולם שכולו הטבה ואהבה, זוהי מהותה ותכליתה האמתית של חכמה זו. התיקון המיוחל לא יגיע ממעשים יפים ונעימים לעין כפי שנהוג לחשוב אלא דווקא ע"י תיקון ליבו ומחשבתו של האדם, תיקון שרק חכמת הקבלה, השיטה בת אלפי השנים יכולה לחולל. אז כיצד פועלת השיטה. בעצם כל ייחודה של חכמה זו היא בפקיחת עיני האדם לטבע ולעולם בו הוא חי.  אנו נוהגים לחשוב כי אנו יודעים מה קורה איתנו, מה רצוננו ולאן אנו מעוניינים להתקדם, אלא שחכמת הקבלה שמה לאדם הרוצה בכך את האמת מול הפרצוף גם אם לפעמים האמת הזו קצת מרה וחמוצה. לפי חכמה זו האדם הוא הייצור היחיד בכל הטבע שלא נמצא באיזון עמו, בסימביוזה, כמו שנמצאים כלל בעלי החיים, אלא האדם מנוגד בטבעו האגואיסטי לטבע עצמו ובכך מזיק לעצמו שוב ושוב ולכל הסובבים אותו במעגל אין סופי כמעט של ייסורים, רק אם ישכיל האדם ע"י שימוש נכון במדע הקבלה הוא יתוודע בכל עומק ליבו בחוסר איזון זה ואז תבוא בליבו ההחלטה חזקה מספיק בעוצמתה בכדי שיתחולל השינוי. למעשה האדם הוא היחיד שמתנהג רע עם המערכת שסובבת אותו, רצונו לשלוט ולהתגאות מעל שאר הנבראים היא המפרידה אותו מהאיזון עם הטבע, ויש שיגידו, הגם שאריה ונמר הורסים ורודים בזולתם, על כך עונה להם החכמה כי שום חיה או יצור לא יהרוס ויחריב לצורך תועלת עצמו בסיבת הפקת תענוגו בהרס עצמו, אלא רק לצרכי הכרח וכורח המציאות. היינו, נמר או זאב כשמסיימים טרפם להרוות צמאון בטנם לא ישובו להרוג ולטרוף, אלא יחכו, עד אשר ההכרח התעורר בהם שנית קדימה, וישובו לממש צרכי חיותם לחמם. אך האדם, ירמוס ויחמוד לצרכים שונים לגמרי, גם עם שובעו ההכרחי כבר בא על סיפוקו, ומשאלתו לשלוט ולחמוד ולבוז הזולת לצרכי בילוי ושררה. ועל כן האדם הוא היצור היחיד, הדרוש תיקון. דווקא כעת כאשר גובה קלקול האנושות הגיע לרום גובהו הנורא, ואנו עומדים בפני כיליון והרס העולם, הבאר, ממנו אנו שותים, זהו הזמן הנכון, האידאלי וההכרחי להתחיל בתיקון שמציעה חכמת הקבלה. אך לולא פתיחת עניים זו שמציעה לנו חכמה זו, לא נגיע להכרה כי יש מה לתקן, וכי אפשר לתקן.